Hack4change 2023 zakończone!

Dodano

06.06.2023

W ostatni weekend Gdańsk odwiedzili pasjonaci nowych technologii, ekologii i zrównoważonego rozwoju! Hack4change, czyli 48-godzinny hackathon to przestrzeń do wspólnego działania na rzecz środowiska i naszej planety. Wydarzenie zostało stworzone z myśla o wszytskich tych, którzy chcą wziąć sprawy w swoje ręce i zamiast snuć pesymistyczne wizje - działać i wykorzystać swoje talenty, aby zmieniać świat. 

A jak wyglądało całe przedsięwzięcie?
Podczas 48 godzin - 17 zespołów podjęło wyzwanie i stworzyło prototypy projektów, które już teraz mają realny wpływ na zmianę naszego życia, środowiska i planety! Uczestników wspierało ponad 30 mentorów – przedstawicieli biznesu, IT, ekologii, edukacji i nauki! Zrealizowano 6 wspaniałych warsztatów (w tygodniu poprzedzającym hackathon) w tematyce: green technology, dobrostanu człowieka oraz AI. Na rzece Reda, odbył się spływ kajakowy połączony ze sprzątaniem ziemi, podczas którego zebrano pół tony śmieci. W Słupskim Inkubatorze Technologicznym odbyły się warsztaty z robotyki dla dzieci oraz warsztaty dla młodzieży z Life Plan Academy. Zorganizowana została wystawa prac nt. ekologii, które wykonały dzieci z przedszkola EkoPuchatek. Całe wydarzenie zgromadziło wokół siebie ponad ćwierć tysiąca aktywnie zaangażowanych osób!

W tym roku wyzwaniem dla uczestników były trzy ścieżki problemowe:
  • Człowiek i jego dobrostan
  • Natura
  • Technologia

Przedstawiam Zespoły z podium oraz wyróżnienia!
I miejsce - EnergAIse - Aplikacja wspierająca redukcję konsumpcji energii elektrycznej oraz śladu węglowego poprzez zautomatyzowaną identyfikację urządzeń. Narzędzie wykorzystuje w swojej analizie sztuczną inteligencję.
II miejsce - InBin - Projekt łączący społeczeństwo z firmami we wspólnym celu sprzątania świata
III miejsce - Wybrzeże Kości Ramowych - Gra ekologiczna budująca zielone pojęcie o eko-miastach. Projekt łączy grywalizację oraz zachęca do fizycznych aktywności w realnym świecie.

Wyróżnienia:
- Za wytrwałość w rozwijaniu projektu: Żeton - Aplikacja wspierająca terapię dla dziecka. Pozwala zdobywać punkty i wymieniać na nagrody.
- Za jedynego Ślązaka w zespole: CapDragons - Śmietnik AI z aplikacją do rozpoznawania właściwej frakcji odpadów.
- Za najlepszą roślinkę w (Trój)mieście: King Bob i ekipa z Hackerspace Trójmiasto - aplikacja wykorzystująca różnego rodzaju sensory do poprawy dobrostanu poprzez monitorowanie i sprawne zarządzanie energią, temperaturą czy nawodnieniem. Projekt przygotowany szczególnie pod kątem dbania o roślinność w przestrzeniach, gdzie trudno zadbać o właściwe pielęgnowanie roślin ze względu na rozmytą odpowiedzialność.

Dziękujemy, że jako GPN-T ponownie mogliśmy być częścią tej inicjatywy!
Widzimy się ponownie za rok w dniach 7-9.06.2024! 

Zobacz również

(R)ewolucja przemysłowa. Czy transformacja cyfrowa jest odpowiedzią na kryzys?

>

#PoznajcieGPNT: 11X

>

#PoznajcieGPNT: ARSYS, B-LABS, ULTIMA

>

#PoznajcieGPNT: AT Systems sp. z o.o.

>

#PoznajcieGPNT: Byte Barrel sp. z o.o.

>