#PoznajcieGPNT: Byte Barrel sp. z o.o.

Gdański Park Naukowo-Technologiczny zyskał kolejnego nowego lokatora. Przedsiębiorstwo Byte Barrel to studio gier komputerowych, którego celem jest tworzenie ciekawych, unikalnych, ambitnych i niezależnych produkcji. Spółka została założona w 2017 roku i przez cały ten czas prowadziła projekty podwykonawcze dla innych podmiotów.

Byte Barrel aktualnie kończy komercyjny projekt dla koncernu Discovery tj. „MythBusters: The Game”, który tworzony jest na licencji znanego programu popularnonaukowego „MythBusters”. We wrześniu tego roku z sukcesem została przeprowadzona kampania na Kickstarterze Przyszłe projekty będą realizowane w oparciu o najnowszą technologię silnika graficznego Unreal Engine 5, który wykorzystuje nowatorskie technologie, m.in. „Nanite”, „Lumen”, „MetaSounds”. Do tej pory na rynku nie jest dostępna żadna gra wydana na tym silniku. 
Spółka w swoich działaniach stara się wdrażać najnowsze technologie, w zakresie sprzętu komputerowego jak i całych systemów. W ramach produkcji wykonywane są playtesty (testy na użytkownikach końcowych), dzięki którym sukcesywnie zwiększana jest jakość gry oraz wiedza na temat User Experience. Wszystkie te czynności bezpośrednio wpływają na wypracowanie interfejsów najbardziej przyjaznych dla użytkowników.

Przedsiębiorstwo w ramach produkcji wykorzystuje własną implementację metodologii scrum. Istotnym elementem jest przygotowywanie prototypów, które nastawione są na efekt działania w jak najkrótszym czasie. Po tym etapie wszystkie prototypy są testowane i weryfikowane w celu poznania największego potencjału i możliwości. Pozwala to na wczesnym etapie poznać ryzyka i przeznaczyć do pełnej produkcji tylko te projekty, które najlepiej przeszły weryfikację. 

W 2021 roku Byte Barrel nawiązało współpracę z wydawcą 1C Entertainment, który działa z sukcesami na arenie międzynarodowej. Jeszcze w tym roku w ramach programu Steam Early Access zostanie wydana gra „Forgive Me Father”.  

Innym, ale nie jedynym, osiągnięciem tej firmy jest zwycięstwo w konkursie Warsaw Film School Game Jam III 2017 –  hackathonie polegającym na realizacji gry komputerowej w 48h.
 
Widząc duże zainteresowanie tematyką rozwoju gałęzi przemysłu związanej z produkcją gier komputerowych i konsolowych cieszymy się, że przedsiębiorstwo z tej branży stało się częścią ekosystemu innowacyjności Gdańskiego Parku Naukowo-Technologicznego. Mamy nadzieję, że zebrane przez spółkę doświadczenie przyczyni się do efektywnej współpracy na polu biznesowym z innymi najemcami naszego Parku – podkreśla Radosław Wika, Dyrektor Działu Parków Naukowo-Technologicznych, GPN-T.