Nazwa, marka, brand czy logo - relacja

Dodano

27.04.2021

Dlaczego „miłość od pierwszego wejrzenia” przy wyborze brandu nie zawsze oznacza najlepszy wybór? Jak wybrać naprawdę silną markę i uzyskać maksymalną ochronę prawną? Dlaczego w tych kwestiach przyda Ci się pomoc prawnika? Odpowiedzi na powyższe pytania uzyskali uczestnicy poniedziałkowego webcastu „Przy kawie o prawie: Branding z punktu widzenia prawnika, czyli jak stworzyć silną markę w oparciu o prawo?”.

Spotkanie organizowane było w Światowy Dzień Własności Intelektualnej – coroczne święto ustanowione w 2000 roku przez Światową Organizację Własności Intelektualnej. 

Przewodnikiem po zagadnieniach prawnych związanych z Brandingiem była Pani adwokat Justyna Alchimionek, partner w Kancelarii SK+ Siekierzyński Kochlewski, która na co dzień zajmuje się ochroną marki i doradza przedsiębiorcom jak zabezpieczyć ich produkty na rynku.
 
Pani adwokat przekazała uczestnikom krok po kroku praktyczną wiedzę pomocną w świadomym budowaniu marki, podpowiedziała jak znaleźć silną markę dopasowaną do naszego przedsiębiorstwa oraz czym są znaki towarowe. 

O czym warto pamiętać tworząc wizerunek swojej firmy? Przede wszystkim nie należy naruszać praw innych podmiotów, warto uruchomić swoją wyobraźnię i wymyślić coś naprawdę oryginalnego, wyróżniającego i wyjątkowego w czym mogą pomóc liczne dostępne bazy danych. Pamiętajmy, że marką może być niemal wszystko – słowo, grafika, kształt, dźwięk, kolor.

Webcast zakończony został długą sesją pytań i odpowiedzi. Uczestnicy pytali między innymi jak sprawdzić czy nie naruszają praw wyłącznych, czym różnią się oznaczenia TM, C i symbol R oraz czy Urząd Patentowy może odmówić rejestracji znaku towarowego.
 
Zachęcamy do obejrzenia nagrania z webcastu.



Dziękujemy wszystkim uczestnikom za obecność w kolejnym spotkaniu z cyklu „Przy kawie o prawie”, mamy nadzieję, że było to inspirujące spotkanie.

Zobacz również

Informacje od Zarządu PSSE

>

Informacja dla przedsiębiorców

>

Home office – jak efektywnie pracować z domu?

>

Życzenia wielkanocne

>

Tydzień pod znakiem popularyzacji branży IT

>