Hackerspace Game Jam
Dodano
03.02.2020
W dniach 31 stycznia - 02 lutego w Parku Naukowo Technologicznym odbył się Hackerspace Game Jam czyli maraton tworzenia gier. Inicjatywa działa a w ramach większej akcji - Global Game Jam, która odbywa się w kilkuset innych miejscach na świecie w tym samym czasie. Polega on na stworzeniu grywalnego prototypu gry w 48 godzin. Królują gry komputerowe, ale nic nie stoi na przeszkodzie aby stworzyć planszówkę bądź grę karcianą. Czwarty raz był organizowany przez Hackerspace Trójmiasto i fundację Code:Me.
Zabawę rozpoczęła piątkowym popołudniem prezentacja tematu tegorocznego maratonu. Tym razem było to "repair" - "naprawa". Po krótkim wideo przedstawiającym temat jak i udzielających kilku rad niedoświadczonym (lub wręcz przeciwnie) uczestnikom. Nastąpiło formowanie grup i burza mózgów, po której na forum publicznym można było podzielić się pomysłem albo ogłosić kogo brakuje w zespole (programisty, grafika, dźwiękowca). Przez dwa dni 80 uczestników stworzyło 25 grywalnych prototypów gier, w które można było zagrać w niedzielę, kiedy rozpoczęła się luźniejsza część wydarzenia.
W przeciwieństwie do poprzednich edycji, tym razem zrezygnowano z elementu rywalizacyjnego, głosowania na najlepszą grę i nagród, żeby skupić się na samym procesie tworzenia oryginalnego dzieła zamiast konkurowania o pierwsze miejsce.
Zabawę rozpoczęła piątkowym popołudniem prezentacja tematu tegorocznego maratonu. Tym razem było to "repair" - "naprawa". Po krótkim wideo przedstawiającym temat jak i udzielających kilku rad niedoświadczonym (lub wręcz przeciwnie) uczestnikom. Nastąpiło formowanie grup i burza mózgów, po której na forum publicznym można było podzielić się pomysłem albo ogłosić kogo brakuje w zespole (programisty, grafika, dźwiękowca). Przez dwa dni 80 uczestników stworzyło 25 grywalnych prototypów gier, w które można było zagrać w niedzielę, kiedy rozpoczęła się luźniejsza część wydarzenia.
W przeciwieństwie do poprzednich edycji, tym razem zrezygnowano z elementu rywalizacyjnego, głosowania na najlepszą grę i nagród, żeby skupić się na samym procesie tworzenia oryginalnego dzieła zamiast konkurowania o pierwsze miejsce.