Specialized consulting services
Dlaczego warto wybrać doradzwo PSSE?
- Indywidualne podejście - precyzyjnie dostosowujemy zakres usług do unikalnych potrzeb przedsiębiorcy i jego preferencji. Każdy nasz klient jest dla nas wyjątkowy, dlatego każde doradztwo jest starannie dostosowane do specyfiki Twojego biznesu.
- Doświadczenie i eksperckie sugestie - nie oferujemy standardowych rozwiązań. Dzielimy się z Tobą naszym bogatym doświadczeniem i eksperckimi sugestiami, które sprawią, że Twoja firma wyjdzie na prowadzenie w swojej branży.
- Standardy najwyższej jakości - każde działanie realizujemy zgodnie z najwyższymi standardami świadczenia usług. Dbamy o najwyższą jakość naszych usług, a regularne monitoringi gwarantują, że każdy krok podejmowany przez PSSE przynosi oczekiwane rezultaty.
- Eksperci dla najlepszych wyników - jeżeli potrzebujesz specjalistycznej wiedzy branżowej, której nie posiadamy w zasobach PSSE, posiadamy bazę wykwalifikowanych ekspertów zewnętrznych. Twoje sukcesy są dla nas priorytetem.
Dołącz do grona przedsiębiorców, którzy zdecydowali się na współpracę z PSSE i spraw, aby Twój biznes osiągnął szczyt swojego potencjału.
Opis usługi
Nasza usługa ma na celu wsparcie w opracowaniu konkretnych funkcjonalności oczekiwanych od prototypu, znacznie ograniczając koszty operacyjne na późniejszym etapie wdrożenia do produkcji. Metoda "suchego prototypowania" czyli "prototypowania biznesowego" pozwala firmom lepiej zrozumieć, jak ich pomysły zareagują na rynek. Nasze podejście skupia się na potrzebach klientów, analizie rynkowej i osiągnięciu sukcesu biznesowego. Głównym celem jest zapewnienie sukcesu rynkowego dla tworzonych rozwiązań oraz wspieranie innowacyjnego podejścia do rozwoju produktów i usług.
Ścieżka podstawowa
Ścieżka podstawowa polega na stworzeniu prototypu biznesowego, który jest elastycznym modelem biznesowym projektowanego rozwiązania. Głównym narzędziem prototypowania w tej ścieżce jest szablon modelu biznesowego, który pomaga w opracowaniu modelu biznesowego rozwiązania i dostosowywania go do potrzeb użytkowników oraz opracowaniu strategii rozwoju i wdrożenia. Elementy ścieżki:
- Ustalenie celów projektowych.
- Opracowanie analizy strategicznej klienta.
- Określenie założeń dotyczących tworzenia prototypu.
- Opracowanie prototypu.
- Opracowanie dokumentacji projektowej.
Ścieżka rozszerzona
Ścieżka rozszerzona obejmuje elementy pogłębiające, takie jak:- Poszerzone analizy biznesowe (badania desk research, analiza konkurencji, analiza trendów, itp.).
- Warsztaty kreatywne z udziałem klienta.
- Wizualizacja rozwiązania (przygotowanie prototypu MVP – prototypu o niskim poziomie odwzorowania).
- Testowanie rozwiązania (badanie opłacalności, wykonalności i atrakcyjności).
Grupa docelowa
Oferta suchego prototypowania może być skierowana do różnych grup odbiorców, w szczególności:
- mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP)
- startupów
- firm i organizacji działających w obszarach inteligentnych specjalizacji.
Osoby do kontaktu
Anna Zielińska
Project Manager,
Zespół ds. rozwoju inicjatyw strategicznych
603 700 010
a.zielinska@strefa.gda.pl
Anna Wróbel
Główny Specjalista ds. digital marketingu,
Dział Organizacyjno-Prawny
Formularz (PL) >
Cennik (PL)
Opis usługi
Celem naszej usługi jest zbadanie intencji, potencjału i potrzeb rozwiązania, a następnie przeprowadzenie go przez poszczególne etapy rozwoju. Pomagamy w pozyskaniu inwestora i opracowaniu strategii wejścia na rynek. Nasza usługa ma na celu rozwój przedsiębiorstw poprzez wsparcie procesu wdrożenia innowacji lub znacząco ulepszonych procesów technologicznych, wyrobów lub usług.
Etap 1: Opracowanie prezentacji pomysłu/projektu/produktu
Pierwszy etap koncentruje się na przygotowaniu Wnioskodawcy do efektywnej prezentacji przed klientami, inwestorami i interesariuszami. Charakterystyka etapu obejmuje:
- Tworzenie prezentacji od podstaw (w przypadku braku gotowej prezentacji).
- Weryfikacja i poprawa istniejącej prezentacji.
- Przygotowanie przedstawiciela Wnioskodawcy do publicznego wystąpienia.
Etap 2: Rozwój pomysłu/projektu/produktu
Drugi etap skupia się na wyznaczaniu działań prowadzących do rozwoju pomysłu, dobra czy projektu Wnioskodawcy. Charakterystyka etapu obejmuje:- Pozyskanie i zweryfikowanie informacji na temat planów rozwoju Wnioskodawcy.
- Identyfikację możliwości, problemów i celów zgodnych z metodą SMART.
Nasza specjalistyczna usługa doradcza łączy w sobie wiedzę ekspercką, doświadczenie i praktyczne podejście, wspierając przedsiębiorstwa w osiąganiu sukcesów na rynku.
Wspólnie z nami przenieś swój pomysł na wyższy poziom rozwoju i innowacji.
Grupa docelowa
Nasza oferta skierowana jest przede wszystkim do:
- startupów
- mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP).
Osoby do kontaktu
Wojciech Leonowicz
Startup Development Chief Specialist,
Zespół ds. inicjatyw strategicznych
w.leonowicz@strefa.gda.pl
Radosław Wika
Dyrektor,
Gdański Park Naukowo-Technologiczny
Ekspert w zakresie pozyskiwania funduszy, w tym europejskich.
Praktyk w transferze technologii oraz w realizacji projektów B+R.
Formularz (PL) >
Cennik (PL)
Opis usługi
Nasza usługa ma na celu zidentyfikowanie luk w kompetencjach kadry menedżerskiej i zaproponowanie obszarów do rozwoju osobistego. Wzmocnienie tych kompetencji przyczyni się do zwiększenia poziomu innowacyjności w zespole, co z kolei przyniesie liczne korzyści dla przedsiębiorstwa.
Korzyści związane z podniesieniem poziomu innowacyjności
- Uzyskanie przewagi konkurencyjnej - poprzez podniesienie kompetencji menadżerskich, firma może wyprzedzić zmiany na rynku, co przyczyni się do zdobycia przewagi konkurencyjnej.
- Elastyczne dopasowanie do otoczenia - innowacje pozwalają przedsiębiorstwu elastycznie reagować na zmieniające się otoczenie biznesowe.
- Zwiększenie wartości przedsiębiorstwa - kompetencje pracowników stanowią istotny element kształtujący wartość firmy, a ich rozwój przekłada się na wartość przedsiębiorstwa.
- Obniżenie kosztów - efektywne zarządzanie innowacjami przyczynia się do optymalizacji kosztów przedsiębiorstwa.
- Kultura organizacyjna sprzyjająca innowacjom: lider innowacji o odpowiednich kompetencjach kształtuje kulturę organizacyjną, stymulującą kreatywne pomysły i motywującą pracowników do działań innowacyjnych.
Ścieżka 1: Audyt kompetencji menadżerskich
- Spotkanie eksperta z menedżerem podczas którego przeprowadzony zostanie audyt kompetencji innowacyjności - diagnoza kompetencji menadżerskich wpływających na wdrażanie innowacyjności na podstawie analizy zachowań w obszarach: myślenia strategicznego, przywództwa, zarządzania zespołem, motywowania, otwartości na zamiany, tworzenia rozwiązań.
- Weryfikacja luk kompetencyjnych oraz zaproponowanie obszaru do rozwoju osobistego w wybranym kierunku.
- Wygenerowanie raportu dot. kompetencyjności menadżera w zakresie zachowań stymulujących innowacyjność.
- Możliwość organizacji spotkania online z wiodącymi jednostkami naukowymi na świecie lub ekspertami ze sektora prywatnego.
Ścieżka 2: Usługa Live Streaming
Usługa w zakresie live streamingu jest zaprojektowana, aby wzmocnić kompetencje pracowników branży kreatywnej i organizacji eventów na żywo. Obejmuje wstępną ocenę potrzeb i przygotowanie usługobiorcy do efektywnego wykorzystania narzędzi do streamingu.Live streaming to usługa doradcza rozwijająca umiejętności cyfrowe, które obejmują odpowiedzialne i krytyczne wykorzystanie technologii cyfrowych w nauce, pracy i życiu społecznym. Kompetencje cyfrowe wykraczają poza samą obsługę komputera i oprogramowania, skupiając się na praktycznym stosowaniu tej wiedzy w różnych sytuacjach.
Grupa docelowa
Usługa skierowana jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz start-upów, które poszukują przewagi konkurencyjnych i chcą rozwijać kulturę innowacji. Obejmuje kadrę kierowniczą MŚP, start-upów kreujących nowe rozwiązania, produkty i usługi. Naszym usługobiorcom zależy na rozwoju, podejmowaniu nowych wyzwań oraz wdrażaniu nowości w branży. Przedsiębiorstwa z aspiracjami do bycia liderem na rynku znajdą w naszym wsparciu klucz do osiągnięcia swoich celów.Osoba do kontaktu
Jaśmina Zwierz
Project Manager,
Zespół ds. wsparcia przedsiębiorczości i innowacyjności
603 573 377
j.zwierz@strefa.gda.pl
Formularz (PL) >
Cennik (PL)
Opis usługi
Głównym celem usługi jest tworzenie międzynarodowych zespołów badawczych, których efektem będzie przygotowanie do wdrożenia innowacji za pomocą kontaktów i wysiłków poszczególnych członków zespołów i stowarzyszonych jednostek.
Usługa oparta jest na aktywnym pozyskiwaniu partnerów do zespołów badawczych, facylitacji, integracji i sieciowaniu regionalnych MŚP, korporacji, środowiska naukowego z tożsamymi podmiotami zagranicznymi. Usługa obejmuje również pomoc już istniejącym zespołom badawczym w znalezieniu nowych partnerów lub członków przy wykorzystaniu bazy danych partnerów, ekspertów i jednostek naukowych.
Elementami usługi Global Team Lab są (do wyboru):
I. Kluczowe etapy działania
- Opracowanie planu tworzenia międzynarodowych zespołów badawczych - skuteczne tworzenie i zarządzanie międzynarodowymi zespołami badawczymi jest kluczowe dla sukcesu projektów o globalnym zasięgu. Opis procesu organizacji takich zespołów obejmuje np. dobór ekspertów, integrację zespołu, omówienie postępów.
- Wytypowanie potencjalnych członków zespołów - w procesie ekspansji na rynki zagraniczne, wytypowanie i zaangażowanie właściwych osób do zespołu stanowi kluczowy element sukcesu. Starannie wyselekcjonowany zespół może przyspieszyć rozwój, zminimalizować ryzyko oraz ułatwić dostosowanie się do specyfiki rynku docelowego. Proces selekcji członków zespołów obejmuje m.in: analizę potrzeb przedsiębiorstwa, rekrutację międzynarodowych talentów, ocenę kompetencji i doświadczenia, wspieranie procesu integracji, zarządzanie zespołem, podtrzymywanie zaangażowania.
II.Opcjonalne etapy działania
- Wsparcie w opracowaniu strategii promocji.
- Wsparcie w opracowaniu planu działań badawczo-rozwojowych.
- Wstępna analiza rynków europejskich i światowych.
- Pomoc w wytypowaniu rynku/rynków docelowych.
- Wsparcie w opracowaniu strategii wprowadzenia produktów na rynek.
- Pomoc w opracowaniu wstępnego planu marketingowego.
Grupa docelowa
Global Team Lab to innowacyjna usługa stworzona specjalnie dla tych, którzy pragną przyspieszyć postęp w dziedzinie badawczo-rozwojowej i wprowadzać na rynek zaawansowane technologicznie rozwiązania, w tym:- przedsiębiorstwa MŚP z województwa pomorskiego i okolic,
- kierownicy projektów badawczo-rozwojowych będący przedstawicielami MŚP,
- kierownicy projektów o zdefiniowanych potrzebach będący przedstawicielami MŚP.
Osoby do kontaktu
Katarzyna Balcewicz
Project Manager,
Zespół ds. rozwoju inicjatyw strategicznych
601 675 588
k.balcewicz@strefa.gda.pl
Paulina Miller
Główny Specjalista,
Zespół ds. wsparcia przedsiębiorczości i innowacyjności
667 600 080
p.miller@strefa.gda.pl
Formularz (PL) >
Cennik (PL)
Projekt jest realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej 2 Przedsiębiorstwa, Działania 2.4 Otoczenie Biznesu, Poddziałanie 2.4.2 Wsparcie Instytucji Otoczenia Biznesu na terenie Obszaru Metropolitalnego Trójmiasta – Mechanizm ZIT współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.